Critica lansării în cinematografe – film plus critică – revistă online pentru film, cinema și TV

După „ES” și „Stuffed Animal Cemetery” urmează următorul remake: cu „Firestarter”, gigantul horror Blumhouse se alătură febrei rege actuale și speră să aprindă un foc de entuziasm printre noii fani. Din păcate, premiera blockbuster-urilor precum noul „Doctor Strange” este umbrită. Este păcat – pentru că, în ciuda câtorva neajunsuri, cea mai recentă lucrare a lui Keith Thomas merită cu siguranță văzută. Te poți convinge de asta din 12.05. in cinematograf.

de Natascha Juracsik

Nici nostalgia anilor 80 nu se oprește la lumea filmului, așa că o altă versiune nouă a unei benzi Stephen King din această perioadă nu ar trebui să surprindă. Neașteptat pentru unii, însă, este Zac Efron în rolul lui Andy, tatăl personajului din titlu (întruchipat de Ryan Kiera Armstrong): fostul spărgător de inimă Disney își extinde orizonturile actoricești în genul horror și continuă pe drumul pe care a luat-o deja. cu genuri mai mici -Filme precum „The Paperboy” sau „Extremely wicked, shockingly devil and vil” au avut succes.

Foști subiecți de testare ai unei organizații întunecate, Andy și Vicky McGee dobândesc puteri supranaturale, cum ar fi telekinezia și controlul minții, ca parte a experimentelor lor. Când fiica lor Charlie începe să dea semne de pirocineză, ei fug de foștii ei chinuitori pentru a o salva de la viața ca șobolan de laborator. Dar Charlie este din ce în ce mai puțin capabil să-și suprime puterile și astfel atrage multă atenție.

Regizorul Keith Thomas și directorul de fotografiat Karim Hussain știu, evident, ce fac, pentru că vizual „Firestarter” strălucește în unele momente cu atmosfera și lucrul cu camera ca și cum ar fi fost produs de popularul studio indie A24. Inițial destul de rezervată, cu iluminare plată, restrânsă și culori decolorate, imaginea înflorește într-un crescendo de neon spre sfârșit, subliniind dezvoltarea abilităților de foc ale lui Charlie. Accentul acestor talente extraordinare este asupra ochilor, deoarece ele pot fi folosite doar prin contactul vizual direct; obiectivul preia acest motiv: prim-planurile stilizate și utilizarea unei perspective subiective a camerei permit privitorului să se cufunde în acțiune. Indiciile vizuale subtile transmit informații care spun treptat o poveste – camera face o mare parte din narațiune.

Și trebuie să fie: din păcate, dialogul este monoton, previzibil, schematic și se bazează mai mult pe clișee năucite decât pe o comunicare realistă. Dacă anumiți actori dau dovadă de lipsă de angajament, asta se datorează aproape în întregime scenariului, pe care nici Daniel Day-Lewis nu l-ar fi înțeles. Stephen King este cunoscut pentru unele slăbiciuni ca scriitor, dar nu trebuie să-și pună acel pantof – schimbul neinspirat de cuvinte este stiloul stângaci al lui Scott Teems. De altfel, el a scris și scenariul pentru „Halloween Kills”, care de fapt spune totul. Din nefericire, el trage destul de mult noul „Starter”-ul, pe care sărbătoarea vizuală a ochilor lui Thomas și Hussain nu o poate compensa.

Ultima secvență, totuși, încheie lucrarea cu fulger: fără discuții inactiv, doar coloana sonoră fantastică a lui John Carpenter îl însoțește pe Charlie în apogeul puterilor sale, iar culorile strălucitoare, efectele reușite și cadrele de urmărire atmosferice au ca rezultat un final exploziv. Cu siguranță punctul culminant al filmului – numai pentru asta, biletul de cinema merită, mai ales pentru fanii scenelor de groază din anii ’80.

Concluzie

Rezultatul este impresionant: „Firestarter” spune povestea unei fetițe cu puteri înfricoșătoare într-un mod abil din punct de vedere estetic, folosind imagini interesante și muzică încântătoare. Dialogul nereușit, care trebuia să facă tangibilă relația tată-fiică – inima întregului lucru – doare cu atât mai mult, dar practic nu contribuie cu nimic la el. Rezultatul: o peliculă care este ruptă în interior. Dacă scenariul face ca întregul să funcționeze rău, depinde foarte mult de gustul personal. Datorită performanțelor creditate ale lui Keith Thomas, Karim Hussain, John Carpenter – și chiar Zac Efron – Firestarter încă merită o șansă.

evaluare

Evaluare: 7 din 10.

(66/100)