Sfaturi de film de la editori pentru iunie 2022 – film plus critică – revistă online pentru film, cinema și TV

Într-o lume a filmului care devine din ce în ce mai confuză, nu este ușor să urmăriți ce se lansează când, unde și cum. Și chiar dacă deții mai multe abonamente de streaming și nu te sfiești de cinema, devine din ce în ce mai greu să te decizi ce vrei să vezi. Sau ar trebui. Pentru mulți consumatori, serviciile de streaming în special par acum ca niște spații de stocare supraîncărcate în care nimeni nu știe ce se află de fapt în interior. Este nevoie de ghiduri și hărți, busole și repere de la experți pentru a aduce puțină ordine în haos și pentru a arăta unde să căutați.

Editorii de Film plus recenzie încercați asta în noua noastră funcție, Sfaturi pentru filme de la reacție. La sfârșitul fiecărei luni, criticii și autorii noștri prezintă fiecare până la 5 sfaturi personale de filme (și seriale) pe care considerăm că merită absolut văzute. Pe de o parte, așa cum am menționat mai sus, ar trebui să se creeze un ghid sau linii directoare, pe care le puteți consulta și în afară de repornirile curente, un fel de separare a grâului de pleava, a gunoiului cinematografic și a mărfurilor produse în masă de micile perle. . Pe de altă parte, o formă de „curatorie” critică ar trebui să aibă loc și prin aceea că punem împreună și prezentăm mini-programe personale, individuale, pentru home cinema, care corespund gustului respectiv al autorului. În plus, există informațiile respective despre unde și cum poate fi văzut în prezent titlul corespunzător.

Distrează-te citind și urmărind!

5 sfaturi de la Natascha Juràcsik (critic):

• răzbunare (2017): În urma mișcării Me Too, Promising Young Woman a adus problema spinoasă a violului pe ecran din perspectiva unei femei – dar, în esență, aceasta este o temă pe care groaza a abordat-o de mult devine. În timp ce unele dintre așa-numitele filme „Rape Revenge” au primit critici justificate, acest film al regizoarei Coralie Fargeat oferă genului o întorsătură modernă, cu imagini minunate, o coloană sonoră grozavă și un final satisfăcător. „Revenge” poate fi găsit pe Amazon Prime.
  • Frânghie (1948): Alfred Hitchcock a făcut atât de multe filme geniale încât istoria aproape că poate fi iertată pentru cât de mult s-a pierdut „Rope” în filmografia sa – dar doar aproape. Cu dialog muşcător şi personaje interesante, două ideologii care ne-au modelat epoca modernă sunt juxtapuse aici. În timp ce James Stewart este mai cunoscut pentru Rear Window, rolul său de fost profesor a doi tineri extrem de imorali nu trebuie ratat. Disponibil ca VOD pe iTunes Store.
  • Colectorul (2009): Odată cu supranaturalul în stil Blumhouse trecând încet în fruntea listei de popularitate horror, slashers și body horror sunt din nou în frunte. Dar înainte de a trece la filme mai recente, merită să privim înapoi în timp pentru a reevalua lucrări uitate precum The Collector. Ratand cu putință valul „torture porn” din 2009, a reușit doar să obțină un anumit statut de cult printre fanii genului, dar efectele demne, un criminal înfiorător și protagonistul simpatic merită o a doua șansă. Acum pe Amazon Prime.
  • Cinci S-au Întors (2017): Cu febra documentarului care a făcut furori pe Netflix de la „Making A Murderer” cel mai târziu, este de fapt inexplicabil de ce o producție de top precum „Five Came Back” a trecut mai mult sau mai puțin neobservată. O relatare captivantă a celor cinci regizori din Old Hollywood care și-au dus camerele în Europa în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a-și servi țara în felul lor – și pentru a surprinde ororile vremii. De văzut pe Netflix.
  • Piele misterioasă (2004): Înainte de a deveni favoritul lui Christopher Nolan, Joseph Gordon-Levitt a jucat în această dramă tulburătoare care, deși bine cunoscută, nu a atins statutul clasic pe care îl merită. Doi băieți – unul se prostituează și astfel se pune în pericol, celălalt crede că a fost răpit de extratereștri și își pierde încetul cu încetul simțul realității. Singurul lucru pe care îl au în comun este un eveniment traumatizant din copilărie. Dacă vă plac studiile aprofundate ale caracterelor, puteți consulta Mysterious Skin pe Amazon Prime.

5 sfaturi de la Christoph Brodnjak (critic):

• Lawrence al Arabiei (1962): Epopeea lui David Lean cu siguranță nu este un sfat din interior, dar este totuși recomandată, mai ales dacă aveți ocazia să o vedeți pe marele ecran în 70 mm. Un amestec epic de imagini impresionante, coloană sonoră puternică și actori grozavi. În ciuda timpului lung de rulare și datorită pauzei, filmul nu ține niciodată. (Afișat recent la Gartenbaukino din Viena, unde se joacă cel puțin anual. Disponibil și pe abonament Sky și în altă parte ca VOD.)
  • Nu te teme, Jacob (1981): O dramă istorică intimă plasată în Rusia la începutul secolului, într-o perioadă în care a avut loc un val de pogromuri împotriva populației evreiești locale. Cu Andre Heller în rolul principal, care își joacă personajul într-un mod netipic de rezervat și deloc extravagant. Un film lent destul de meditativ, dar cu un final complet emoționant. (Vizualizabil pe Amazon Prime.)
  • Un vienez adevărat nu piere niciodată / Sarea pământului (1975): Astăzi, cele mai cunoscute sunt probabil episoadele anuale „Silent Night” și „Turn of the Year”. Dar și restul serialului, care se află undeva între un sitcom și o dramă socială, despre Edmund „Mundl” Sackbauer, un muncitor tipic vienez, merită urmărit. Ca sfat: încercați cel puțin primele două episoade, care au fost concepute inițial ca programe de televiziune în două părți. (Pentru a fi văzut pe Flimmit.)
  • Noroc (2001): Amestecul perfect de untură și romantism pentru o noapte leneșă pe canapea. Coincidența, dragostea și destinul abundă în această comedie romantică cu John Cusack și Kate Beckinsale în rolurile principale. Un film în care chimia dintre cele două vedete este cu adevărat corectă. (Pentru a fi văzut pe Netflix.)
  • Poveștile lui Hoffmann (1923): O serie de episoade fantastice și supranaturale în care studentul Hoffmann trebuie să evite capcanele diavolului pentru a găsi dragostea adevărată. Unele elemente și motive ar trebui să pară familiare, cum ar fi Omul de nisip al lui Hoffmann. Impresionant pus în scenă, cu folosirea diverselor trucuri și efecte optice și jocul cu culorile și umbrele. (Afișat recent în Metrokino al Filmarchiv Austria.)

4 sfaturi de la Cliff Brockerhoff (redactor-șef adjunct, critic)

• întâlni (2021): Cine o plasează pe Selena Gomez lângă Slayer are bile. Și „Encounter” are, fără îndoială, asta, deoarece își încheie istoria dramatică a familiei într-un amestec de mister și groază corporală cosmică. Este aproape un miracol că funcționează, dar poate fi explicat prin scenariul grozav, un simț perfect al tempo-ului și coloana sonoră atmosferică, care subliniază în mod jucăuș imaginile impresionante. Jucat puternic, nici un minut prea mult, surpriză absolută. (Amazon Prime)
  • Gheisha (2005): Prin eleganța sa sublimă, teatralitatea naturală și totuși stilul narativ vioi, „Gheisha” reușește să facă o plecăciune umilă față de cultura Orientului Îndepărtat, pe care filmul o învăluie în imagini uluitor de frumoase. În ciuda timpului de joc extins, este doar puțin prea lung și întotdeauna variat și distractiv datorită poveștii deplasate în timp. Una dintre cele mai adulte romance ale timpurilor moderne. (netflix)
  • Termen scurt 12 (2013) Nu este deloc povestea de fundal care face „Short Term 12” atât de bun, ci mai degrabă destinele individuale tragice ale personajelor complexe care îți intră sub piele și ajung la rinichi. În ciuda întregii greutăți tematice, filmul păstrează aproape pe tot parcursul unui pas ușor-amărui, fără de care ar fi greu de suportat. O dramă interpretată impresionant, încântătoare și sfâșietoare în același timp. (Amazon Prime)
  • Detectivul puștilor (2020): Ceea ce începe ca un omagiu banal și propriu-zis cinic adus filmelor tipice de detectivi și cu siguranță te face să râzi, culminează din ce în ce mai mult cu „The Kid Detective” într-un thriller captivant care dă o lovitură scăzută neașteptat de emoțională cu întorsătura sa amară. Nu o capodoperă de gen, ci un amestec inteligent construit cu propriul său caracter. (Cer)

5 sfaturi de la Christian Klosz (redactor-șef, critic)

• Red Rock West (1993): Neo-western independent construit inteligent, care preia motivele clasice ale genului și le transportă în prezent (pe atunci: anii 90). Nicolas Cage convinge ca pe nimeni și pe oricine, a cărui conștiință morală îl deosebește de restul lumii (inclusiv Dennis Hopper ca un ucigaș cu contract urât). Unul dintre acele filme mici, bine produse, cu buget mediu, care combină arta de gen cu rafinament și care, din păcate, nu mai există astăzi. (ca VOD de la diverși furnizori)
  • Băiatul cu ziarele (2012): Un thriller murdar, mohorât și supraîncălzit plasat în mlaștinile îndepărtate din Florida și ce se întâmplă acolo (și ai prefera să nu știi): un film care excelează nu numai prin ceea ce spune, ci și prin ceea ce face Cum îi spune el. De altfel, Nicole Kidman strălucește ca o bombă de gunoi albă (inclusiv muie simulată), iar regizorul Lee Daniels (“Precious”) demonstrează că au existat regizori afro-americani grozavi și autentici înainte de a deveni la modă la Hollywood trezit. (Abonament la Joyn, diverși furnizori ca VOD și mai multe canale video Prime în perioada de testare gratuită)
  • Chinatown (1974): Noul clasic de la Hollywood, care merită mereu redescoperit: În acest thriller neo-noir, Jack Nicholson convinge ca un iscusin privat viclean și viclean à la Hammett, care se lasă brusc prins într-o rețea strânsă și impenetrabilă de corupție, violență , lăcomia și perversia și în cele din urmă nu pot decât să urmărească cum o lume care nu mai poate fi salvată își continuă cursul obișnuit în abis – minunata deznădejde a Noului Hollywood prin excelență. (Abonament la Joyn, diverși furnizori ca VOD și mai multe canale video Prime în perioada de testare gratuită)
  • Țara Sălbatică Sălbatică (2018): O superbă miniserie documentară care a câștigat pe bună dreptate un Emmy la categoria sa, „Wild Wild Country” spune povestea captivantă, uneori incredibilă și fascinantă a guru-ului filosofiei Osho (sau Rajneesh, Bhaghwan) și a miscarii sale spirituale, Sannyas- Movement, încercarea de a construi o colonie, o nouă societate în mijlocul nimicului în SUA – care în cele din urmă a eșuat lamentabil. (netflix)
  • Gama exterioară (2022): Cea mai interesantă descoperire serială a anului și una dintre primele lucrări care descrie, editează și prelucrează prezentul, care a fost zguduit de crize multiple (pandemie, război, climă…) și de societățile sale nestabilite, și sentimentul pătrunzător de neputință cuprinzătoare, deznădejde, neputință și ruperea tuturor certitudinilor și certitudinilor care caracterizează timpul nostru. O operă profund literară și poetică care își dezvoltă propriul limbaj cinematografic și narativ din lipsa de cuvinte născută din trauma colectivă, una care este pătrunsă de mit și credință și totuși rămâne la fel de ambiguă și evazivă ca și intriga în sine pe care o înfățișează. (abonament Amazon Prime)